Важлива новина!
З 1 вересня 2023 року розпочала свою роботу Комунальна установа «Люботинський інклюзивно-ресурсний центр» Люботинської міської ради Харківської області.
Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) є установою, що утворюється з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
Наразі КУ «Люботинський інклюзивно-ресурсний центр» забезпечений такими фахівцями:
директор – Нечипоренко Тетяна Петрівна;
фахівці (консультанти):
вчителі-логопеди – Береза Лідія Михайлівна та
Голуб Світлана Володимирівна;
вчитель-дефектолог – Гадяцька Світлана Олександрівна;
практичний психолог – Гаєвська Людмила Валентинівна.
Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:
1) проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2) надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
3) консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
4) забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру:
- у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
- у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
5) надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
- дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
- дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
6) визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
7) визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
8) надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання та інші.
Документи, які необхідні для проведення комплексного оцінювання дитини:
- заява батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами;
- свідоцтво про народження дитини;
- документи, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників, місця проживання;
- індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності).
Якщо дитина здобуває дошкільну, загальну середню освіту до заяви батьків можуть додаватись: психолого-педагогічна характеристика, затверджена керівником закладу; зошити з рідної мови, математики, малюнки; інші документи щодо додаткових обстежень дитини.
Якщо дитина вже отримувала психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги, то надаються: попередні рекомендації ІРЦ та висновок відповідних фахівців про результати роботи із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з ІПР (індивідуальною програмою розвитку).