A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Люботинський інклюзивно-ресурсний центр" Люботинської міської ради Харківської області

Звіт про роботу ІРЦ за 2023 рік

Дата: 05.01.2023 15:36
Кількість переглядів: 17

ЗВІТ

про результати діяльності Комунальної установи

«Люботинський інклюзивно-ресурсний центр»

Люботинської міської ради Харківської області

за 2023 рік

 

Комунальна установа «Люботинський інклюзивно-ресурсний центр» Люботинської міської ради Харківської області утворено та зареєстровано у встановленому законодавством України порядку відповідно до рішення ХХХVІІІ сесії VІІІ скликання від 27.04.2023 року  № 365.

Повне найменування: Комунальна установа «Люботинський інклюзивно-ресурсний центр» Люботинської міської ради Харківської області. Скорочене найменування: КУ «Люботинський ІРЦ».

Засновником ІРЦ є Люботинська міська рада Харківської області. Уповноваженим органом управління ІРЦ є відділ освіти Люботинської міської ради Харківської області.

Центр утворено з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти, у тому числі в закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

Завданням інклюзивно-ресурсного центру є :

    1. проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
    2. консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
    3. забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру: у діяльності команди психолого- педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами; у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
    4. надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами: дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти; дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
    5. інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
    6. ведення обліку осіб, які звернулися до Центру, шляхом формування їх електронного переліку в автоматизованій системі «Інклюзивно-ресурсний центр» за визначеною формою.

У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) додатковими завданнями КУ «Люботинський ІРЦ» є:

проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування) та:

  • зараховані в інклюзивні класи (групи) закладів освіти і не отримують додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання;
  • здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових або психолого-педагогічних послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку;

надання інформації батькам (іншим законним представникам) особи з особливими освітніми потребами, які переїхали на тимчасове місце проживання в межах України, про заклади освіти, в яких можна продовжити здобуття освіти та можливість отримання психологічної, соціальної та іншої допомоги для дітей, які зазнали психологічної травми.

За результатами проведеної фахівцями КУ «Люботинський ІРЦ» комплексної оцінки визначається:

  • наявність чи відсутність у дитини особливих освітніх потреб, у разі наявності – зазначаються категорії (типи) особливих освітніх потреб (труднощів), ступень їх прояву та рівень підтримки особи з ООП в закладі освіти;
  • напрями, рівень та обсяг підтримки особи з ООП в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з ООП в закладах освіти;
  • термін повторної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи;
  • потреба в асистенті вчителя, асистента учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
  • надаються рекомендації щодо складання, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання.

Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей, закономірностей розвитку осіб з особливими освітніми потребами, дотримання їх інтересів, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.

У своїй діяльності КУ «Люботинський ІРЦ» керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про вищу освіту», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545 (зі змінами), постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2021 № 765 «Зміни, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 № 545 (зі змінами), Статутом Комунальної установи «Люботинський інклюзивно-ресурсний центр» Люботинської міської ради Харківської області, рішеннями Люботинської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, наказами Департаменту науки і освіти Харківської обласної ради та іншими нормативно-правовими актами.

Кадровий склад КУ «Люботинський ІРЦ»:

Штатний розпис КУ «Люботинський ІРЦ» станом на 01.01.2024 включав 5 ставок. З них: 1 ставка директора, 4 ставки – фахівців (консультантів) ІРЦ.

Відповідно до штатного розпису в КУ «Люботинський ІРЦ», станом на 01.01.2024 в закладі працює 5 осіб: з них – директор (1 фахівець), 4 фахівці (консультанти), а саме: вчителі-логопеди (2 фахівці), вчитель-дефектолог (1 фахівець), практичний психолог (1 фахівець).

Матеріально-технічне забезпечення:

Загальна площа КУ «Люботинський ІРЦ» – близько 70 м2. У приміщенні розташовані кабінет директора, кабінет фахівців (практичного психолога, вчителя-логопеда, учителя-дефектолога), які оснащені меблями, дидактичними, навчальними матеріалами, спеціально обладнана (відповідно до вимог ДБН) туалетна кімната для дітей з ООП. У розпорядженні є 1 ноутбук, БФП, ламінатор.

Юридична адреса ІРЦ: 62433, Харківська область, Харківський район, м.Люботин, вул. Шевченка, 132. E-mail: irc.liubotyn@ukr.net,  вебсайт: https://lubotyn.irc.org.ua/

 

Організаційна робота. На виконання законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2023 року № 782 «Про початок навчального року під час дії воєнного стану в  Україні»,  наказів Міністерства освіти і науки України листа Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020  № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання», від 24.02.2023  № 201 «Про затвердження Змін до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти», від 22.03.2023  № 333 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 24 лютого 2023 року № 201», від 15.05.2023 № 563 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні», листа Міністерства освіти і науки України від 16.08.2023  № 1/12186-23 «Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти», листа Міністерства освіти і науки України від 16.08.2023  № 1/12186-23 «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному», рішення Ради оборони Харківської області (протокол від 15.08.2023 № 7), наказу відділу освіти Люботинської міської ради №110 від 31.08.2023 «Про організацію роботи закладів загальної середньої освіти та  КУ «Люботинський ІРЦ»  Люботинської міської територіальної громади у 2023/2024 навчальному році» у зв’язку з відсутністю організаційних та технічних умов для діяльності інклюзивно-ресурсного центру у повному обсязі під час воєнного стану, керуючись частиною першої статті 34, частиною третьої статті 113 Кодексу законів про працю України фахівці КУ «Люботинський ІРЦ» протягом 2023 року працювали за змішаною формою роботи, в онлайн  та оффлайн режимах.

За період роботи з 01 вересня по 31 грудня 2023 року КУ «Люботинський ІРЦ» виконано наступні завдання:

  1. Проведено комплексні психолого-педагогічні оцінки розвитку з метою визначення у осіб Люботинської МТГ наявності особливих освітніх потреб та рівень потенційних можливостей, у тому числі, внутрішньо переміщених осіб.
  2. Надано консультативну, психологічну та методичну допомогу батькам, працівникам соціальних служб, педагогічним працівникам закладів дошкільної та загальної середньої освіти, з питань супроводу дітей з ООП в умовах інклюзивної освіти.
  3. Надані корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП з метою корекції порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
  4. Сформовано реєстр дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в КУ «Люботинський ІРЦ».
  5. Внесено до електронного переліку в автоматизованій системі «Інклюзивно-ресурсний центр» осіб, які зверталися до КУ «Люботинський ІРЦ» протягом року.
  6. Налагоджено співпрацю з органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, закладами освіти щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з ООП, створення умов для попередження психологічної травми у здобувачів  освіти.

Експертно-аналітична діяльність КУ «Люботинський ІРЦ»

За 2023 рік фахівцями Харківського ІРЦ проведено 27 комплексних психолого-педагогічних оцінок розвитку осіб  віком від народження до 18 років (Діаграма. 1) (дошкільного віку – 10 рекомендацій, шкільного віку – 17 рекомендацій). Із них 20 дітей Люботинської МТГ та 7 дітей ВПО. У всіх 27 дітей виявлено особливі освітні потреби.

 

Діаграма 1

 

 

Виявлено наступні показники (Діаграма 2):

З порушенням слуху – 1 дитина

З тяжкими порушеннями мовлення – 4 дитини

З розладами аутистичного спектра – 7 дітей

Із затримкою психічного розвитку –  9 дітей

З порушеннями інтелектуального розвитку – 3 дітей

Зі складними порушеннями розвитку – 3 дітей

Діаграма 2

 

Висновки КУ «Люботинський ІРЦ» за результатами комплексної оцінки осіб з особливими освітніми потребами мають інформацію про категорії (типи) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки в закладі освіти. Аналізуючи дані про типологію труднощів осіб з ООП за звітний період, фахівцями центру визначені основні типи: функціональні (мовленнєва, слухова) – 27 осіб; інтелектуальні – 23 особи; соціоадаптаційні/соціокультурні –23 особи, навчальні – 12 осіб; фізичні – 6 осіб (Діаграма 3).

Діаграма 3

 

 

Серед осіб, які пройшли КО в КУ «Люботинський ІРЦ» і мають освітні труднощі, встановлено наступні рівні підтримки:

1 рівень – 1 особа

2 рівень – 3 особи

3 рівень - 10 осіб

4 рівень - 11 осіб

5 рівень – 2 особи

 

 

Діаграма 4

 

 

 

Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг фахівцями КУ «Люботинський ІРЦ»

Протягом 2023 року фахівці КУ «Люботинський ІРЦ» надавали психолого-педагогічні послуги дітям з ООП.

Станом на 29 грудня 2023 року кількість наданих послуг склала – 729 заняття.

Серед них: 358 занять спрямованих на корекцію мовленнєвих труднощів; 197 занять спрямованих на розвиток навичок емоційно-вольової сфери та пізнавальних процесів; 174 заняття - на корекцію когнітивної сфери й формування навчальних знань, умінь та навичок.

Серед дітей, які отримують корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги в КУ «Люботинський ІРЦ» 10 дітей дошкільного віку, 8 дітей шкільного віку. Загальна кількість дітей, які отримали психолого-педагогічні послуги на корекційно-розвиткових заняттях в КУ «Люботинський ІРЦ», за звітний період, складає 18 осіб з ООП.

Консультативна робота КУ «Люботинський ІРЦ»

Одним із напрямів роботи КУ «Люботинський ІРЦ» є надання консультативно- просвітницької допомоги батькам, педагогічним працівникам, практичним психологам, працівникам державних та громадських установ щодо особливостей розвитку дітей з ООП, вибору форм та методів навчання, організації інклюзивного навчання, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг та інші питання.

Усього за звітний період фахівцями КУ «Люботинський ІРЦ» надано 108 індивідуальних консультацій.

Інформаційно-просвітницька діяльність КУ «Люботинський ІРЦ»

У період з вересня по грудень 2023 року фахівці ІРЦ  взяли участь, як запрошені фахівці у нараді директорів закладів освіти Люботинської МТГ та у нараді практичних психологів  закладів освіти Люботинської МТГ на тему «Взаємодія КУ «Люботинський ІРЦ» та закладів освіти Люботинської МТГ».

Створено офіційний вебсайт КУ «Люботинський ІРЦ», на якому висвітлюються питання навчання, виховання та розвитку дітей з ООП, розміщуються рекомендації фахівців з даного питання.

Підвищення кваліфікаційного рівня та фахової майстерності фахівців КУ «Люботинський ІРЦ»

За звітний період працівники ІРЦ постійно підвищували свій фаховий рівень. З метою підвищення кваліфікаційного рівня фахівці ІРЦ пройшли наступні курси підвищення кваліфікації:

Тетяна НЕЧИПОРЕНКО

  1. Prometheus; кількість годин: 30 годин/1 кредит ЄКТС; напрям/тематика курсів – «Навчання з попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів»
  2. Освітня онлайн-платформа «Зрозуміло!»; кількість годин – 6/0,2 кредиту ЄКТС; напрям/тематика курсів – «Дивись під ноги! Дивись куди ідеш!»
  3. ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»; кількість годин – 12/0,4 кредиту ЄКТС; напрям/тематика курсів – ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Наука і освіта в глобальному та національному вимірах: виклики, загрози, перспективи розвитку»

Лідія БЕРЕЗА

  1. ВАБФСОІН, кількість годин: 6/0,2 кредиту ЄКТС, напрям/тематика курсів – «Норми онтогенезу для побудови ефективної корекційної роботи»
  2. ВАБФСОІН; кількість годин – 10; напрям/тематика курсів – «Адаптоване використання керівництва ABLLS-R спеціалістами і батьками для формування базових і навчальних навичок дітей з ООП»

Світлана ГАДЯЦЬКА

Міжнародний інститут інклюзії; кількість годин: 30/1 кредит ЄКТС; напрям/тематика курсів - «Дієва інклюзія»

Людмила ГАЄВСЬКА

  1. «Інститут модернізації змісту освіти»; кількість годин: 3/0,1кредиту ЄКТС; напрям/тематика курсів – «Психолого-педагогічний підхід у освітній діяльності дітей з особливими освітніми потребами»
  2. ХНПУ імені Г.С. Сковороди; кількість годин - 60/2 кредити ЕКТС; курси за спеціальністю «Психологія»
  3. ГО «Платформа ОСВІТИ»; кількість годин - 30/1 кредит ЄКТС; напрям/тематика курсів – «Нейропсихологічний підхід в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами»

Світлана ГОЛУБ

1.       Асоціація сучасних логопедів «Рівновага», кількість академічних годин: 15/0,5 кредиту ЄКТС, напрям/тематика курсів - «Алалія».

2.       Асоціація сучасних логопедів «Рівновага», кількість годин: 3/0,1 кредиту ЄКТС, напрям/тематика курсів - «Логопедична супервізія».

3.       Асоціація сучасних логопедів «Рівновага», кількість  годин: 4/0,13 кредиту ЄКТС, напрям/тематика курсів - «Психолого-педагогічні особливості дітей із ЗПР і з розладами розвитку шкільних навичок».

4.       Асоціація сучасних логопедів «Рівновага», кількість годин: 3/0,1 кредиту ЄКТС, напрям/тематика курсів - «Логопедична супервізія. Для фахівців ІРЦ»

5.       Асоціація сучасних логопедів «Рівновага», кількість годин: 15/0,5 кредиту ЄКТС, напрям/тематика курсів - «Підготовка головного мозку дитини до шкільного навчання».

(Загальна кількість годин – 227)

Методична підтримка інклюзивного навчання

Протягом звітного періоду фахівцями КУ «Люботинський ІРЦ» надавалася методична допомога педагогічним працівникам ЗЗСО, ЗДО, батькам осіб з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації та надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг, проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей в умовах воєнного часу, у тому числі, для внутрішньо переміщених осіб та тих, хто перебуває за кордоном, отримуючи тимчасовий захист. Розглядалися питання щодо складання, виконання та коригування індивідуальних програм розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються у інклюзивних класах/групах закладів освіти Люботинської МТГ.

 

Основні завдання в роботі КУ «Люботинський ІРЦ» у 2024 році:

 

  1. Проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування), зараховані до інклюзивних класів (груп) закладів освіти і не отримують додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання, здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових або психолого-педагогічних послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку.
  2. Надання методичної та практичної допомоги командам психолого-педагогічного супроводу осіб з ООП в інклюзивних класах/групах закладів освіти з питань організації системного кваліфікованого супроводу осіб з ООП в освітньому процесі.
  3. Надання індивідуальних та групових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти та дітям шкільного віку, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу в очному та онлайн-форматі.
  4. Реалізація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, вебінарів, тренінгів, груп психологічної підтримки, майстер-класів тощо.
  5. Надання консультацій педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття освіти з питань організації інклюзивного навчання.
  6. Інформування педагогічних працівників про заходи щодо недопущення ускладнення та погіршення психологічного стану учнів з особливими освітніми потребами, про необхідність попередження вторинної психологічної травми у дітей шляхом організації комфортного, інклюзивного та розвиваючого освітнього середовища, забезпечення для дітей заходів, спрямованих на попередження психологічного травмування.
  7. Надання консультативної та психологічної допомоги, підтримки батькам (законним представникам) осіб з ООП по формуванню позитивної мотивації щодо розвитку їх дітей.
  8. Надання інформації батькам (іншим законним представникам) особи з особливими освітніми потребами, які переїхали на тимчасове місце проживання в межах України, про заклади освіти, у яких можна продовжити здобуття освіти та є можливість отримання психологічної, соціальної та іншої допомоги.
  9. Співпраця із закладами освіти щодо забезпечення бази практики здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю 016 спеціальна освіта.
  10. Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з ООП починаючи з раннього віку.

 

 

 

Директор ІРЦ                                               Тетяна НЕЧИПОРЕНКО


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора