A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Люботинський інклюзивно-ресурсний центр" Люботинської міської ради Харківської області

Створюємо безбар’єрне освітнє середовище: інструменти та техніки з регіональних (не)конференцій EdCamp у Запоріжжі, Львові та Вараші

Дата: 10.11.2024 14:56
Кількість переглядів: 23

БЕЗБАР’ЄРНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ – ЦЕ НЕ ЛИШЕ ПРО ЛІФТИ Й ПАНДУСИ

Безбар’єрне освітнє середовище – це норма сучасного життя демократичної країни. Одним із ключових кроків до створення такого середовища є забезпечення фізичної доступності закладів освіти, а саме: встановлення пандусів, ліфтів, адаптованих туалетів та використання спеціально розроблених меблів і обладнання, яке враховує потреби дітей з інвалідністю.

Втім, безбар’єрність – це не лише зміни у фізичному просторі. Зручним і доступним має бути все, що нас оточує, усе, що має забезпечити умови для навчання і роботи. Наприклад, освітні матеріали, які можна адаптувати під різні потреби, як от шрифт Брайля та / або збільшений шрифт та символи для дітей із порушенням зору, аудіокниги для дітей із порушенням слуху та спеціальне програмне забезпечення, яке допомагає в навчанні. Спільна мета цих дій – зробити освіту доступною та підвищити ефективність навчання.

Тож один із важливих напрямів створення безбар’єрного освітнього середовища – це індивідуалізація навчальних програм під потреби окремої дитини з урахуванням її унікальних можливостей. Це дасть змогу врахувати різні стилі навчання та темпи засвоєння матеріалу. Підвищує ефективність навчання дітей, які мають особливі освітні потреби, також і використання різних методик викладання, які можуть містити як традиційні, так і інноваційні підходи.

ЯК ДОЛУЧИТИ ДІТЕЙ ДО СТВОРЕННЯ БЕЗБАР’ЄРНОГО ПРОСТОРУ

У контексті створення безбар’єрного простору дуже велику роль грає етап знайомства дітей із вчителем/вчителькою. Важливо, щоби було комфортно й дитині, і дорослому. Однак, саме дорослий може знайти шлях до серця дитини.

Нижче пропонуємо алгоритм початку спілкування з дитиною з ООП. Він допоможе створити комфортне й епідтримувальне середовище в класному колективі.

  1. Підготуйтеся заздалегідь. Дізнайтеся більше про особливості дитини та її потреби. Підготуйте спокійне й безпечне місце для спілкування.
  2. Встановіть контакт. Привітайте дитину приязно. Використовуйте спокійний тон голосу. Усміхайтеся і дивіться в очі (якщо це комфортно для дитини).
  3. Ведіть зрозумілу комунікацію. Використовуйте прості, зрозумілі слова, говоріть повільно й чітко. Використовуйте жестову мову чи картинки, якщо це допомагає.
  4. Запитайте про потреби та інтереси. Поцікавтеся, що дитина любить робити. Запропонуйте декілька варіантів діяльності або гри.
  5. Дайте час на відповідь. Не поспішайте, дайте дитині час подумати та відповісти. Будьте терплячими.
  6. Підтримуйте та заохочуйте. Хваліть дитину за будь-які зусилля. Допомагайте їй у моменти труднощів.
  7. Будьте готові до змін. Змінюйте підхід, якщо бачите, що дитині некомфортно. Слухайте її потреби й бажання.
  8. Завершіть на позитивній ноті. Підбадьорте дитину на завершення розмови. Попрощайтеся дружньо і з усмішкою.

Робота з дітьми з особливими освітніми потребами – це завжди про комплексний підхід: і про індивідуалізацію навчання, і про командну роботу, емоційну підтримку, використання технологій, обовʼязково про підготовку педагогів і педагогинь та активну участь батьків. Створення інклюзивного освітнього середовища сприяє розвитку потенціалу кожної дитини та її успішній інтеграції в суспільство.

Джерело інформації: https://nus.org.ua/2024/09/27/stvoryuyemo-bezbar-yerne-osvitnye-seredovyshhe-instrumenty-ta-tehniky-z-regionalnyh-ne-konferentsij-edcamp-u-zaporizhzhi-lvovi-ta-varashi/


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора