A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Люботинський інклюзивно-ресурсний центр" Люботинської міської ради Харківської області

Визначаємо рівень мовленнєвого розвитку дитини: ПРАКТИКА

Дата: 05.12.2023 11:51
Кількість переглядів: 33

Визначаємо рівень мовленнєвого розвитку дитини: ПРАКТИКА

Батьки, які приділяють належну увагу розвитку свого малюка, знають, що будь-яке заняття з ним буде ефективнішим, якщо зробити його наочним. Ось і до початку обстеження потрібно підготувати відповідні предмети, картинки, іграшки.

Проводити обстеження слід таким способом: один з дорослих спілкується з дитиною і, граючи з нею, з'ясовує питання, які його цікавлять, а другий фіксує відповіді малюка, записуючи кожне його слово. Дитині надається зразок правильної відповіді (наприклад, «одна лялька»), надалі дорослий пропонує слова для узгодження. Не виправляє, якщо дитина відповідає неправильно. Не підказує, якщо дитина мовчить. Не наполягає на відповіді. Просто той, хто фіксує відповіді, робить прочерк у своїй схемі, або записує те, що сказав малюк. За будь-яку відповідь дитини категорично забороняється лаяти або соромити її. Під час обстеження мовлення дитини будь-які спроби відповісти (навіть якщо дитині це не завжди вдається або відповідь її неправильна), потрібно обов'язково похвалити, підбадьорити малюка.

Перед обстеженням власне мовлення дитини, слід обов'язково обстежити будову артикуляційного апарату (детальніше - тут). Для цього можна використати логопедичні ігри (детальніше - тут).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора